Θέατρο Τέχνης: Ένα πρόγραμμα γεμάτο «κομμάτια γνήσιου ουρανού»

Ημερομηνία:

Διαφήμιση

*Του Χρήστου Τζίφα –

Οπως κάθε χρόνο, το Θέατρο Τέχνης μετατρέπεται σε έναν θεατρικό τόπο που φιλοξενεί αξιόλογους, σταθερούς και νέους συνεργάτες, ομάδες αλλά και σημαντικούς δημιουργούς που επιστρέφουν εκεί ακριβώς από όπου ξεκίνησαν όλα, με κωμωδίες, έργα κλασικών συγγραφέων αλλά και κείμενα που έχουν καταπιεί και έχουν συναντηθεί με τη σύγχρονη πολιτικοκοινωνική πραγματικότητα. Φέτος εγκαινιάζονται και η «Ανοιχτή Σκηνή», ένας χώρος ζυμώσεων και καλλιτεχνικών δράσεων, το «Φυτώριο» με προγράμματα θεατρικής εκπαίδευσης για όλες τις ηλικίες αλλά και πειραματισμού για νέους καλλιτέχνες, και ο «Φεβρουάριος της μνήμης και της μουσικής» με πολλή μουσική και αφιερώματα στους ανθρώπους του Θεάτρου Τέχνης προς αποφυγήν της λήθης.

Περίοδος πρώτη

Οι πόρτες στο Υπόγειο ανοίγουν με τη «Δωδέκατη νύχτα ή ό,τι επιθυμείτε» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα, ο οποίος επιστρέφει στο Θέατρο Τέχνης και για πρώτη φορά στο Υπόγειο με αυτό το πολύ τολμηρό και απολαυστικό έργο, με μερικούς από τους πιο σημαντικούς ηθοποιούς της γενιάς τους να κατακλύζουν τη σκηνή. Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος, Πωλ Ζαχαριάδης, Αλέξανδρος Ζουριδάκης, Αμαλία Καβάλη, Ηλιάνα Μαυρομάτη, Κωνσταντίνος Μπιμπής, Ελευθερία Παγκάλου, Παναγιώτης Παπαϊωάννου, Αλέξανδρος Σκουρλέτης και Αγγελική Τρομπούκη παραδίδονται στον κόσμο του Κακλέα, που με τη σειρά του παραδίδεται στον κόσμο του Σαίξπηρ.

Με αέρα sold out επιστρέφει και το «154 Bertha» της Έλσας Ανδριανού για δεύτερη χρονιά, σε σκηνοθεσία Θοδωρή Αμπαζή, στο Υπόγειο και αυτό, αλλά κάθε Δευτέρα και Τρίτη. Το έργο, που μιλά για ένα χάσμα γενεών διαστημικών διαστάσεων και μια οικογένεια σε αδιέξοδο, λίγο πριν τη ρουφήξει η μαύρη τρύπα, επανέρχεται για λίγες μόνο παραστάσεις.

Στη Φρυνίχου και με αντίστοιχο αέρα επιστρέφουν για δεύτερη χρονιά στη σκηνή και τρεις σπουδαίοι δημιουργοί, και όχι μόνο, με τις «Υπερβολές!» τους. Οι Γιάννης Καλαβριανός, Μαριάννα Κάλμπαρη και Βασίλης Μαυρογεωργίου, τρεις σκηνοθέτες-συγγραφείς, δημιουργούν τρία μονόπρακτα που ερμηνεύονται από τρεις ηθοποιούς και τα οποία ενώνουν η έντονη διάθεση για χιούμορ και βέβαια το θέμα τους: η φανερή, αλλά κυρίως η υπόγεια βία που χαρακτηρίζει τις ανθρώπινες σχέσεις σήμερα.

Ομως αυτή δεν είναι και η μόνη παρουσία του Γ. Καλαβριανού στο Θέατρο Τέχνης, αφού στον ίδιο χώρο της Φρυνίχου από τα τέλη Οκτωβρίου σκηνοθετεί μια ιδιαίτερη κωμωδία του 1907, στην οποία οι 16 ρόλοι του έργου ερμηνεύονται με φρενήρεις ρυθμούς από έξι γυναίκες ηθοποιούς. Πρόκειται για «Τα κατασκευασμένα συμφέροντα» του Jacinto Benavente, μια επίκαιρη πολιτική σάτιρα για τη δύναμη της εικόνας. Στους έξι πρωταγωνιστικούς ρόλους συναντάμε τις Τζένη Διαγούπη, Μαρία Κοσκινά, Λήδα Κουτσοδασκάλου, Μαρία Κωνσταντά, Κατερίνα Πατσιάνη και Όλγα Σκιαδαρέση.

Η πρώτη περίοδος του φετινού προγράμματος ολοκληρώνεται με τη νέα σκηνοθεσία της Σοφίας Μαραθάκη, που ανεβάζει ένα έργο του γνωστού από τα «Ορφανά» Dennis Kelly, το οποίο αποτυπώνει με καυστικό αλλά και ποιητικό ύφος τον ανελέητο ρυθμό της σύγχρονης ζωής στον δυτικό κόσμο, με τους Κατερίνα Μαούτσου, Άρη Μπαλή, Νάνσυ Μπούκλη και Γιώργο Σύρμα να αποτελούν τους σκηνικούς της συνοδοιπόρους.

Περίοδος δεύτερη

Τη δεύτερη περίοδο αμέσως μετά τις γιορτές πρεμιέρα κάνει «Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα-Το σώμα όπου ανατέλλει η αντοχή» του Λόρκα, σε σκηνοθεσία Μαρίας Πρωτόπαππα, με την έκπληξη στην παράσταση να αποτελεί το γεγονός ότι την Μπερνάρντα Άλμπα θα υποδυθεί ο Χρήστος Στέργιογλου.

Στα τέλη Ιανουαρίου «H Αγάπη», σε σκηνοθεσία Ελένης Ευθυμίου, στο Υπόγειο, έρχεται να μας μιλήσει με ιδιαίτερη ευαισθησία για τις νευροεκφυλιστικές νόσους, τη φθορά του νου και του σώματος, για τα όρια της αγάπης και τα παιχνίδια της μνήμης, ενώ ο Βασίλης Παπαβασιλείου επιστρέφει στη Φρυνίχου με το έργο «Οι δύο χέστηδες» των Eugene Labiche και Marc Michel, μια μονόπρακτη φαρσοκωμωδία, που μέσα από ξεκαρδιστικές καταστάσεις σατιρίζει τόσο τις ανθρώπινες αδυναμίες όσο και τα κοινωνικά ήθη της εποχής, με τους Κλέλια Ανδριολάτου, Γιώργο Γλάστρα, Σμαράγδα Κακκίνου, Άγγελο Μπούρα και Θέμη Πάνου να συνθέτουν έναν υπέροχο θίασο.

Τέλος και πολιτικά φορτισμένοι, ο Μάνος Βαβαδάκης, μετά τους «Ανθρωποφύλακες» του Περικλή Κοροβέση που παρουσιάστηκαν με μεγάλη επιτυχία στο Υπόγειο το 2019-20 και με αφορμή την επέτειο των πενήντα χρόνων από τον Νοέμβριο του 1973, επιστρέφει με την ομάδα RMS-MATAROA στα γεγονότα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου με το έργο «TANK / Όλη νύχτα εδώ», με προγραμματισμένη πρεμιέρα τον Μάρτιο στη Φρυνίχου, ενώ και η Λένα Κιτσοπούλου αναμένεται και πάλι να κάνει αισθητή καλλιτεχνικά την παρουσία της με το «Και λέγε λέγε», σκηνοθετώντας σε δικό της κείμενο τον εαυτό της και τους Έμιλυ Κολιανδρή, Γιάννη Κότσιφα, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνο Παπαδόπουλο και Θοδωρή Σκυφτούλη.

Θα ήταν, φυσικά, αδύνατο να μην αναφερθούμε στην ιστορική Παιδική Σκηνή του Θεάτρου Τέχνης, που κάνει διαχρονικά εκλεκτό και προσεγμένο θέατρο για τα παιδιά, γεμίζοντας τα πρωινά της Κυριακής αλλά και τα καθημερινά πρωινά για σχολεία. Αυτή τη φορά ο Τάσος Πυργιέρης σκηνοθετεί εννέα ηθοποιούς σε μια συναρπαστική παραμυθένια περιπέτεια με σύγχρονη και ζωντανή γλώσσα, στο «Η ιστορία του σπασμένου καθρέφτη» του Ανδρέα Φλουράκη, που στην πραγματικότητα πρόκειται για ελεύθερη διασκευή της «Βασίλισσας του χιονιού» του Χ. Κ. Άντερσεν.

Το Θέατρο Τέχνης παρουσίασε ένα πρόγραμμα που πατάει στην ιστορία του κοιτώντας προς το μέλλον, συγκεντρώνοντας καλλιτεχνικούς πυρήνες που ξέρουν να αφήνουν το σημάδι τους και να κρατούν την Τέχνη ζωντανή, χτίζοντας γέφυρες και συνομιλώντας με το τώρα. Σίγουρα είναι ένα πρόγραμμα που θα απασχολήσει ξανά τις σελίδες μας. Ευτυχώς!

Πηγή: avgi.gr

Διαφήμιση

Κοινοποιήστε:

Διαφήμιση

Δημοφιλή

Διαφήμιση

Περισσότερα Νέα

Το αφήγημα της «Ανάπτυξης»

*Γράφει η Κατερίνα Φλώρου - Στην Ελλάδα αυτήν την...

Επικίνδυνη οπισθοδρόμηση με το νομοσχέδιο αγοραπωλησίας αίματος

Ηταν αναμενόμενο αυτό, ωστόσο δεν το κάνει λιγότερο σοκαριστικό:...

Ο αμετανόητος Μητσοτάκης πάει στις ευρωεκλογές με τον «μπαμπούλα» της χρεοκοπίας

Στο Παλαιό Φάληρο περιόδευσε σήμερα ο Κυριάκος Μητσοτάκης και μίλησε σε...
Διαφήμιση