Ο Γιώργος Λάνθιμος κέρδισε κέρδισε τον Χρυσό Λέοντα του 80ού φεστιβάλ Βενετίας

Ημερομηνία:

Διαφήμιση

*Του Θοδωρή Δημητρόπουλου –

Ο Γιώργος Λάνθιμος μόλις κέρδισε το Χρυσό Λιοντάρι του Φεστιβάλ Βενετίας με την ταινία “Poor Things“. Ο Έλληνας σκηνοθέτης βαθιά συγκινημένος ευχαρίστησε τους συντελεστές της ταινίας και ιδιαίτερα την πρωταγωνίστριά της Έμα Στόουν.

Η ταινία εθεωρείτο φαβορί καθόλη τη διάρκεια του φεστιβάλ καθώς από την πρώτη προβολή κέρδισε τα πιο θετικά σχόλια των κριτικών.

Κατά την απονομή του βραβείου, ο Γιώργος Λάνθιμος, αφού υπογράμμισε με νόημα πως επιτέλους η βιομηχανία ήταν τώρα έτοιμη για αυτό το φιλμ –που ετοιμαζόταν χρόνια–, το αφιέρωσε στην κεντρική του ηρωίδα: «Το φιλμ είναι η Μπέλα Μπάξτερ, ένα υπέροχο πλάσμα. Και δε θα υπήρχε χωρίς την Έμμα Στόουν, ένα άλλο υπέροχο πλάσμα. Το φιλμ αυτό είναι δικό της, μπροστά και πίσω από την κάμερα».

Η ταινία για την οποία γράφαμε μετά την παγκόσμια πρεμιέρα της στη Βενετία αποτελεί μια μοντέρνα διασκευή του μύθου του Φρανκενστάιν βασισμένη στο ομώνυμο βραβευμένο βιβλίο του Άλιστερ Γκρέι από το 1992 (“Χαμένα Κορμιά”, όπως κυκλοφορεί στα ελληνικά), σε σενάριο του Τόνι Μακναμάρα, ο οποίος είχε ταιριάξει εξαιρετικά με τον Λάνθιμο στην “Ευνοούμενη”. Η Έμμα Στόουν πρωταγωνιστεί ως Μπέλα Μπάξτερ, μια γυναίκα που επιστρέφει κατά κάποιο τρόπο πίσω στη ζωή από τον ιδιοφυή επιστήμονα Γκόντγουιν Μπάξτερ (Γουίλεμ Νταφόε), κι η οποία μαθαίνει κάθε τι στη ζωή, από την αρχή. Ένας δικηγόρος μπαίνει σύντομα στην εικόνα (ο Μαρκ Ράφαλο στην αστειότερη στιγμή της καριέρας του), κεντρίζει το ενδιαφέρον της Μπέλα και συνδέεται με την αγωνία της να ανακαλύψει τον κόσμο. Και μαζί φυσικά τον εαυτό της.

Η οδύσσεια της Μπέλα τη φέρνει σε διάφορες πόλεις και σκηνικά και μαζί της συστήνει διάφορες σεξουαλικές δυναμικές που συχνά ξεφεύγουν από την απλότητα του «μου αρέσει / δεν μου αρέσει» ή «τον θέλω / δεν τον θέλω». Και ταυτόχρονα εξερευνά τις συμπεριφορές των γύρω της (αντρών), το τι βλέπουν σε αυτή, τι θέλουν από εκείνη, αλλά κυρίως πώς. Έλεγχος, επιθυμία, αθωότητα, όλα στο μίξερ – κανείς δεν αποτελεί τη μαγική λύση. «Τέρατα!», τους φωνάζει κάποια στιγμή.

Η Έμμα Στόουν είναι εκπληκτική μέσα από όλη αυτή τη διαδικασία, μια ηθοποιός σε σπάνια στιγμή πλήρους, απόλυτου δωσίματος σε σκηνοθέτη, σε όραμα, σε ρόλο. Παίζει μια γκάμα δεκάδων διαφορετικών καταστάσεων, συναισθηματικών και νοητικών περιοχών, σεξουαλικής ορμής, πίκρας, έκστασης, αθωότητας, σοφίας, κι όλα σε συνδυασμούς μεταξύ τους. Η ταινία είναι και Πινόκιο και Barbie μαζί, και Γκίλιαμ και Κιούμπρικ, και αστεία και φρικιαστική, και ωμά σεξουαλική και ωμά gory, και απαιτητική και γλυκιά κι αισιόδοξη, ένας αντι-Πυγμαλίωνας που φτιάχτηκε στο σήμερα αλλά δεν ανήκει (αποκλειστικά) σε αυτό.

Στα υπόλοιπα βραβεία, τιμήθηκε με το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής ο σπουδαίος Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι για το βραδυφλεγές και επίκαιρο δράμα “Evil Does Not Exist”, για μια πολυεθνική που θέλει να εκμεταλλευτεί τουριστικά μια επαρχιακή περιοχή, αλλά και ο Ματέο Γκαρόνε του “Γόμορρα”, για προσφυγικό δράμα “Io Capitano”.

Βραβεύτηκαν ακόμη η Κέιλι Σπέινι για την ερμηνεία της ως Πρισίλα Πρίσλεϊ στο “Priscilla” της Σοφία Κόπολα, ο Πίτερ Σάρσγκαρντ για το “Memory” του μεξικάνου σκηνοθέτη Μισέλ Φράνκο, αλλά και η πολωνή σκηνοθέτης Ανιέσκα Χόλαντ για το άκρως επίκαιρο φιλμ “Green Border”, για τα όσα συμβαίνουν στα σύνορα μεταξύ Λευκορωσίας και Πολωνίας, εκεί όπου πρόσφυγες από τη Μέση Ανατολή και την Αφρική προσπαθούν να φτάσουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά παγιδεύονται σε μια γεωπολιτική κρίση κυνικά σχεδιασμένη.

Αναλυτικά όλα τα βραβεία του 80ού φεστιβάλ Βενετίας:

ΕΠΙΣΗΜΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ

  • Χρυσός Λέοντας: «Poor Things» του Γιώργου Λάνθιμου
  • Αργυρός Λέοντας – Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής: «Εvil Does not Exist» του Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι
  • Βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας: Ματέο Γκαρόνε για το «Io Capitano»
  • Βραβείο Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας Coppa Volpi: Κέλι Σπίνι για το «Priscilla» της Σοφία Κόπολα
  • Βραβείο Καλύτερης Ανδρικής Ερμηνείας Coppa Volpi: Πίτερ Σάρσγκααρντ για το «Memory» του Μισέλ Φράνκο
  • Βραβείο Σεναρίου: Πάμπλο Λαραΐν & Γκιγιέρμο Καλντερόν για το «El Conde»
  • Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής: «Green Border» της Αγκνιέσκα Χόλαντ
  • Βραβείο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι για νέο ταλέντο: στον Σεϊντού Σάρ, πρωταγωνιστή του «Io Capitano» του Ματέο Γκαρόνε
  • Βραβείο Καλύτερης Πρώτης Ταινίας LION OF THE FUTURE – LUIGI DE LAURENTIS: «Love is a Gun» του Λι Χονγκ-σι

ΤΜΗΜΑ ORIZZONTI (ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ)

  • Καλύτερη Ταινία: «Explanation for Everything» του Γκαμπόρ Ράις
  • Βραβείο Σκηνοθεσίας: Μίκα Γκούσταφσον για το «Paradise is Burning»
  • Ειδικό Bραβείο της Επιτροπής: «Una Sterminata Domenica» του Αλέν Παρόνι
  • Καλύτερη Γυναικεία Ερμηνεία: Μαργκαρίτα Ρόζα ντι Φρανσίσκο για το «El Paraiso»
  • Καλύτερη Ανδρική Ερμηνεία: Ταργκέλ Μπολντ-Ερντέν για το «City of Wind»
  • Καλύτερο Σενάριο: «El Paraiso» του Ενρίκο Μαρία Αρτάλε
  • Καλύτερη ταινία Mικρού Mήκους: «A Short Trip» του Ερενίκ Μπεκιρί
  • Audience Award Armani Beauty: «Felicita» της Μικαέλα Ραματσότι

ΒΡΑΒΕΙΑ IMMERSIVE

  • Venice Immersive Special Grand Jury Prize: «Emperor» των Μάριον Μπέργκερ και Ιλα Κοέν
  • Venice Immersive Special Grand Jury Prize: «Flow» του Aντριαν Λόκμαν
  • Venice Immersive Best Experience: «Songs For a Passerby» της Σελίν Ντεμέν
  • Venice Classics Best Restored Film: «Ohhikoshi» του Σίντζι Σομάι
  • Venice Classics Best Documentary on Cinema: «Thank You Very Much» του Αλεξ Μπρέιβερμαν

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διαφήμιση

Κοινοποιήστε:

Διαφήμιση

Δημοφιλή

Διαφήμιση

Περισσότερα Νέα

Μισθοί στην πρέσα και συντάξεις στα τάρταρα 

*Του Δημήτρη Κωστάκου - Βαθιά… Βαλκάνια θα βιώνουν στην...

Η ακραία ατζέντα, οι παλικαρισμοί του Μητσοτάκη και το αποτέλεσμα

Τα εθνικά θέματα ήταν το φόρτε της παράταξης του...

ΠΑΣΟΚ: Αντεπίθεση Ανδρουλάκη με πολιτική ατζέντα και αποδοκιμασία της ΝΔ

*Του Δημήτρη Κουκλουμπέρη - Να «οργώσει» την Ελλάδα και...
Διαφήμιση