Εργατικά δυστυχήματα: Το υπουργείο Εργασίας δεν έμαθε, δεν άκουσε και δεν είδε τίποτα

Ημερομηνία:

Διαφήμιση

Επτά θάνατοι εργαζομένων, υπαλλήλων και αγροτών μέσα σε μια εβδομάδα τον Μάιο. Δεν έμαθε, δεν άκουσε και δεν είδε το υπουργείο Εργασίας.

Ρεπορτάζ: Ανδρέας Πετρόπουλος

Αν κάτι χαρακτηρίζει περισσότερο την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας είναι το ψεύδος, η συστηματική διαστρέβλωση της πραγματικότητας και η σπέκουλα με τη βοήθεια φίλιων μέσων ενημέρωσης. Και έστω ότι αυτό γίνεται λιγότερο αντιληπτό στις ερμηνείες, π.χ. για το Σύνταγμα. Αλλά όταν λες ότι είναι «σπέκουλα» η καταγραφή 36 νεκρών εργατών μέσα στο 2026, έχεις «αλλάξει πίστα». Το κάνει συστηματικά η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας. Ο υφυπουργός Εργασίας Κώστας Καραγκούνης δεν δέχεται την καταγραφή, υποστηρίζει ότι τα εργατικά δυστυχήματα έχουν μειωθεί γιατί οι έλεγχοι έχουν αυξηθεί και με την τελευταία νομοθεσία για την ασφάλεια στους χώρους εργασίας, γιατί υπάρχει ανεξάρτητος τεχνικός επιβλέπων. Το τελευταίο απλά δεν υφίσταται.

Την ίδια στιγμή, η «κουτσουρεμένη» Επιθεώρηση Εργασίας διαπιστώνει αύξηση των εργατικών ατυχημάτων και μείωση των ελέγχων στις επιχειρήσεις. Συγκεκριμένα, το 2022 είχαμε 14.388 ατυχήματα και το 2024 17.359, ενώ η Επιθεώρηση από 11.929 το 2022, περιορίστηκε σε 6.023 ελέγχους δύο χρόνια μετά. Και αυτό το στοιχείο το προσπερνά η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας. Και βέβαια αμφισβητεί την καταγραφή των θανατηφόρων εργατικών ατυχημάτων.

Μέσα σε μία εβδομάδα, μεταξύ 12 και 19 Μαΐου, είχαμε 7 θανατηφόρα δυστυχήματα, όπως κατέγραψε η Ομοσπονδία Επιθεώρησης των Εργαζομένων στις Τεχνικές Επιχειρήσεις. Συγκεκριμένα:

12/5: Νεκρός αγρότης στη Λάρισα και 34χρονος εργαζόμενος σε ξενοδοχείο στα Χανιά.

16/5: Νεκρός 58χρονος αγρότης στην Κίσσαμο Κρήτης και 54χρονος εργάτης σε τεχνικά έργα στην Αλεξανδρούπολη.

18/5: Νεκρός 52χρονος υπάλληλος του ΔΕΔΔΗΕ στα Πατήσια απο έκρηξη σε υποσταθμό και 46χρονος εργάτης σε τεχνικό έργο στα Ιωάννινα.

19/5: Νεκρός 54χρονος εργάτης σε βιομηχανία στη Νέα Αρτάκη Εύβοιας.

Συνολικά μέχρι τώρα το 2026 έχουν χάσει τη ζωή τους 66 εργάτες, υπάλληλοι και αγρότες.

«Αν ξεπεράσουμε τις προσβολές και τη λάσπη απέναντι σε ευρωπαϊκούς θεσμούς, επιστημονικές έρευνες και συνδικαλιστικές οργανώσεις, θα συμφωνήσουμε όλοι ότι επιλογή της κυβέρνησης είναι να μην αντιμετωπίσει τις αδυναμίες του Εθνικού Συστήματος Υγείας και Ασφάλειας στην Εργασία, με αποτέλεσμα την κλιμάκωση των δυστυχημάτων» σημειώνει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ανδρέας Στομενίδης. Όπως υπογραμμίζει μιλώντας στην ΑΥΓΗ της Κυριακής, πρόσφατα είχαμε την απομάκρυνση των ελέγχων ασφαλείας από το υπουργείο Εργασίας στο υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας. «Επιτέλους, να κληθούν οι κοινωνικοί εταίροι για να συνεργαστούμε με το υπουργείο Εργασίας για την αντιμετώπιση αυτής της πολύ επείγουσας κατάστασης που έχει λάβει χαρακτηριστικά ανθρωπιστικής κρίσης» τόνισε.

ΠΗΓΗ: avgi.gr

Διαφήμιση

Κοινοποιήστε:

Διαφήμιση

Δημοφιλή

Διαφήμιση

Περισσότερα Νέα

Έκθεση “βόμβα” της Διεθνούς Αμνηστίας για την Ελλάδα

Έκθεση Διεθνούς Αμνηστίας: «Η Ελλάδα αντιμετωπίζει με πολεμικές μεθόδους...

Το σχέδιο ΗΠΑ για τα παγωμένα κεφάλαια του Ιράν και οι αντιδράσεις της Τεχεράνης

«Ουσιαστικά δεν υπάρχει εκεχειρία, αλλά πόλεμος μικρής κλίμακας», διαμηνύει...

Ελληνική Αριστερή Συμπαράταξη: Μετά από 6 δημοσκοπήσεις ο Τσίπρας βασικός αντίπαλος του Μητσοτάκη

Οι τελευταίες δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι ο Αλέξης Τσίπρας δεν...

ΣΥΡΙΖΑ: Εγκρίθηκε η πρόταση Φάμελλου για στήριξη στην ΕΛ.Α.Σ. του Αλέξη Τσίπρα με μεγάλη πλειοψηφία

Με ευρεία πλειοψηφία εγκρίθηκε από την Κεντρική Επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ η...
Διαφήμιση